چین «مادربمب‌ها» را آزمایش کرد
نوشته شده توسط : alipour

ارتش چین به تازگی یک بمب با قدرت بسیار بالا که از آن به عنوان «مادر همه بمب‌ها» یاد می گردد را با پیروزی مورد تست قراربخشید .
چین

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


«مادربمب‌ها» را آزمایش کرد به گزارش افکارنیوز، چین به طراوت از نزاع افزاری که از آن به تیتر «مادر تمامی بمب‌ها» خاطره می‌شودرونمایی و آن را با پیروزی آزمایش کرد .

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، چین در فیلمی که در این زمینه منتشر ساخته، بمبی تبارک را در دشتی پرتاب کرده که انفجار ناشی از این بمب، دودمضاعف عظیمی ایجاد کرده میباشد .

خبرگزاری قانونی چین، «شینهوا» نیز چهارشنبه پیشین با اشاره به این اتفاق افتاد نوشت که این بمب ورژن چینی «مادر همگی بمب‌هاست .»

بر شالوده این گزارش، این مبارزه افزار از نظر قدرت تخریب، آن‌گاه از بمب اتمی قرار می‌گیرد . این بمب توسط یک بمب افکن چینی از گونه«اچ -6کا» پرتاب شده هست اما هنوز جزئیات بیشتری درباره تاریخ، مکان و اقتدار انفجار این بمب منتشر نشده می‌باشد .

دولت آمریکا سال 2017 در تلاش برای تخریب کانال تونلی‌ داعش در شرق افغانستان، از قدرتمندترین بمب متعارف در زرادخانه‌ خویش به نام «موآب»یا مامان همه بمب‌ها به کارگیری کرد که با ثنا «دونالد ترام‍پ» مدیریت جمهور ایالات متحده مواجه شد .

«وی دونگژو» تحلیلگر نظامی چینی در این مسئله بیان کرد که نسخه چینی این بمب پنج تا شش متر طول داراست اما وزن آن کمتر از نسخهآمریکایی می باشد .

این تحلیگر چینی افزود: «انفجار ایجاد گردیده از این بمب به سهولت استحکامات زمینی را محو و نابود می‌نماید .»

اخیرا «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین به ارتش این سرزمین دستور داده همواره آمادگی نظامی خویش را محافظت کند و قابلیت‌های زرمیخود را بیش از پیش تقویت کند .

به نوشته خبرگزاری «چاینا دیلی»، شی جینپینگ چین به مدیریت کمیته مرکزی ارتش، روز جمعه فرمان بخشید نیروهای دارای سلاح به تقویت آمادگی خویش برای نبرد ادامه دهند تا این اطمینان حاصل شود که همواره مهیا رزم می‌باشند .

شی که دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، در سخنانی که در کمیسیون مرکزی نظامی ایراد کرد، اظهار داشت که عالم در مدت تغییراتپر سرعت به سر میبرد و چین همچنان در زمان راهبردی مهمی هست که برای توسعه کشور اساسی میباشد . شی بیان کردخطرها و چالش‌های قابل پیش‌بینی و غیر قابل پیش‌بینی متعددی در درحال حاضر ظهور می‌باشند .

رئیس‌جمهور چین از ارتش خواست به طور بی نقص در خصوص هر آنچه که امنیت و توسعه‌ ملی را تهدید می‌کند ،هوشیار باشد تا دوراندیشی نیروها را از هر بحران، چالش و نبرد تقویت کند و آمادگی کامل و مستحکمی برای عملیات جنگی ایجاد نماید .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی





:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: